Svar: Gravid ung mor

4. juni 2004

Kategori:
Alder:
16 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Hej med dig

Det lyder ud fra din beskrivelse som om at du gerne vil beholde dit barn, så et stort tilykke med graviditeten:o)

Med hensyn til at beregne hvornår du har termin/fødsels tidspunktet så er det vigtigt at du ved, hvornår du havde sidste menstruations første dag. Hvis du ved det, så kan du lægge 40 uger til denne dag eller lægge en uge til sidste menstruations første dag og herefter trækker tre måneder fra og finde terminsdatoen.

Foreksempel:

Sidste menstruations første dag var den 1/1-2004. Plus en uge giver d. 8/1. Minus tre måneder giver 8/10. I dette eksempel har kvinden således termin den 8/10-2004.

Med hensyn til et hjem for unge mødre og hvorvidt du kan beholde ...

Annonce

... barnet, så vil jeg foreslå dig at kontakte mødrehjælpen. Da du bor i jylland, så kan du henvende dig følgende steder:

Rådgivningen i Århus finder du på adressen:

Mødrehjælpen
Mejlgade 8
8000 Århus C
Telefon 8619 5099
E- mail: mhj@mhjaarhus.dk

Leder Bergliot Riis

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

og Rådgivningen/underafdelingen i Randers finder du på adressen:

Dronningborg Boulevard 22
8900 Randers
Telefon: 86 41 30 40
E-mail: mhjranders@mail.dk

Kontaktperson Irma Christensen

Jeg kunne bestemt ikke forstille mig at du ikke skulle få lov til at beholde dit barn, men både med hensyn til dette og muligheder for hjælp, boligsituation osv. kan de rådgive dig bedre.

Rigtig mange gange held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig