Svar: Leg med natugle med lyd
5. august 2017
Alder:
8 mdr.
Hej Kris
Tak for dit brev og fine spørgsmål :)
Jeg ser umiddelbart ikke nogen problemer i, at jeres dreng også bruger sin natugle i løbet af dagen, - både når han puttes der, og hvis han f.eks. synes den er sjov at kikke på, undersøge og lege lidt med... jeg er ikke bekymret for hans putteritual:)
Jeg tænker dog, at det vil være rigtig ærgerligt, hvis uglen går i stykker, så han pludselig ikke har den og ikke kan bruge den, når han skal sove, og derfor kan det være en god idé, at han ikke leger for meget med den, men at I kikker på den, taler om den og om at den bruger han, når han skal sove, og så må den meget gerne have en fast plads, hvor I så lægger den, når I er færdige med at kikke på den, så den ligger parat til han skal sove næste gang.
Hvis I skal på tur, køre lagt i bil, rejser på ferie eller lignende, kan han også have glæde af at have den med, og så kan den f.eks. lægges i barnevognen eller rejsesengen, når I kommer frem, så den også på ture har en plads, hvor den ligger parat til, når han skal sove. Men han må gerne sidde med den i bilen, kikke på den, undersøge den, finde ud af, hvad det er for en - når bare I gør det sammen, så den ikke går i stykker, fordi den måske vil være svær at finde en erstatning for på sigt :)
Håber du kan bruge dette lidt videre, rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske