Svar: Sutsko
17. november 2015
Alder:
9 mdr.
Kære Sussi
Tak for dit brev :)
Når man er 9 måneder gammel og rigtig godt i gang med at kravle og rejse sig ved tingene, gå rundt ved møblerne, så vil det være godt med et par skridsikre sko. Det er farligt at gå rundt på strømpesokker, derfor bør det være et par sko med skridsikre såler.
Der er her lidt forskellige muligheder. Du kan til indendørs brug købe små skindfutter. Det vil sige helt bløde sutsko lavet i skind med en sål i gummi eller ruskind. De fås flere steder, se f.eks. fuzzies.dk. Det kunne også være en "tullesko", det laver f.eks. Petit by Sofie Schnoor og Bisgaard.
Du kan også vælge at købe en mere rigtig kravlesko, som ligner en lille støvlet. Det laver f.eks. Naturino og Bundgaard. De kaldes også "prewalker".
Jeg ville vælge en meget let sko, som giver god plads til tæerne og fodens bredde. Det er vigtigt, at din datter kan bruge sin fod, når hun bevæger sig rundt, og skoen må ikke veje så meget, at hun har svært ved at løfte fødderne. Du skal fornemme, at hun synes det er okay at have dem på.
Du kan godt købe indesko med forskellige former for for, så de er ekstra varme. Til så lille en pige, der øver sig i at holde balancen osv. tænker jeg, at det vil være bedre at give hende en uldstrømpe på og så en let skindsko/skindfut ud over.
Håber du kan bruge dette lidt videre :)
Held og lykke i jagten på de rigtige hjemmesko:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske