Svar: Brugte sko - ok?
14. september 2015
Alder:
12 mdr.
Kære Mette
Tak for dit brev:)
Tidligere var man meget forsigtig med at anbefale, at fodtøj gik i arv, men i dag siger man faktisk, at det kan være okay.
Det kræver dog, at skoene opfylder samme krav, som hvis man købte den som nye. Det betyder:
- At hælkappen skal være intakt.
- At sålen inde i skoen, ikke må være trådt skæv eller have taget facon efter den tidligere ejers fod.
- At sålen set udefra, ikke må være slidt skæv.
- At skoen set udefra, ikke må være synligt skæv.
- At der ikke må være en synlig fast fold uden på skoen, der hvor skoen bøjer for at følge foden/tæerne under gang.
Hvis den brugte sko opfylder disse krav, kan den godt gå i arv:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske