Svar: Uldtøj til lillebror
6. januar 2015
Alder:
0 mdr.
Kære Drengenes mor
Tak for dit brev og velkommen til :) Hvor dejligt at høre, at du venter dig og allerede nu går og planlægger, hvad du får brug for at tøj mv. Stort tillykke med at I skal have en lillebror!
Det lyder som en rigtig god idé med uldundertøj og nattøj til din dreng på 3 år. Ulden har den store egenskab, at den kan suge 40% af sin egen vægt, så når han sveder, så vil han stadig kunne føle sig varm og tør på kroppen.
Uld kan også bruges til lillebror - også selvom han er et sommerbarn. Man kan faktisk købe "sommeruld", som har samme tempererede effekt, men som jeg mener er lavet i lidt tyndere garn og dermed lettere og bedre til sommerbrug. Dertil kommer at hvor uld om vinteren holder os varme, så kan det om sommeren have en mere kølende effekt - lidt ligesom silke. Faktisk kan du også købe en uld/silkeblanding til børn, der er ret lækker… Og når han er mellem 4-8 måneder og det bliver koldt i vejret igen, vil han sagtens kunne bruge uld.
Men om du skal købe det lige nu og her …. tja, hvis du lige falder over et rigtig godt tilbud, så kan du godt være forudseende og købe det nu. Men ellers tænker jeg, at der jo kommer gode tilbud på uld igen, og som du selv skriver, så ved du jo ikke, hvad lillebror er for en eller hvad størrelse, han vil kunne passe. Du kan også købe uldtøj i f.eks. Føtex og Bilka, til en fornuftig pris og hvor kvaliteten er i orden:)
Jeg håber du kan bruge dette videre:)
Rigtig meget held og lykke! Glæder mig til at følge jeres lille familie:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske