Svar: Uldtøj til lillebror

6. januar 2015

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Drengenes mor

Tak for dit brev og velkommen til :) Hvor dejligt at høre, at du venter dig og allerede nu går og planlægger, hvad du får brug for at tøj mv. Stort tillykke med at I skal have en lillebror!

Det lyder som en rigtig god idé med uldundertøj og nattøj til din dreng på 3 år. Ulden har den store egenskab, at den kan suge 40% af sin egen vægt, så når han sveder, så vil han stadig kunne føle sig varm og tør på kroppen.

Uld kan også bruges til lillebror - også selvom han er et sommerbarn. Man kan faktisk købe "sommeruld", som har samme tempererede effekt, men som jeg mener er lavet i lidt tyndere garn og dermed lettere og bedre til sommerbrug. Dertil kommer at hvor uld om vinteren holder os varme, så kan det om sommeren have en ...

Annonce

... mere kølende effekt - lidt ligesom silke. Faktisk kan du også købe en uld/silkeblanding til børn, der er ret lækker… Og når han er mellem 4-8 måneder og det bliver koldt i vejret igen, vil han sagtens kunne bruge uld.

Men om du skal købe det lige nu og her …. tja, hvis du lige falder over et rigtig godt tilbud, så kan du godt være forudseende og købe det nu. Men ellers tænker jeg, at der jo kommer gode tilbud på uld igen, og som du selv skriver, så ved du jo ikke, hvad lillebror er for en eller hvad størrelse, han vil kunne passe. Du kan også købe uldtøj i f.eks. Føtex og Bilka, til en fornuftig pris og hvor kvaliteten er i orden:)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Jeg håber du kan bruge dette videre:)

Rigtig meget held og lykke! Glæder mig til at følge jeres lille familie:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder