Svar: Nattøj - 3 år
8. december 2014
Alder:
3 år
Kære Monica
Tak for dit brev :)
Med den alder jeres dreng har, så vil det være normalt, at han sparker dynen af om natten, og at han stadig har svært ved at putte sig med den, når han vågner lidt op. Derfor synes jeg, at det vil være en rigtig god idé med en pyjamas.
En pyjamas kan være en heldragt eller den kan være todelt. Og det vil sige med lange ærmer og lange ben. Inden under sin pyjamas, skal han have sin ble og undertøj evt. en bodystocking eller et todelt sæt undertøj.
Pyjamasen kan være lavet i bomuld eller uld. Det kan også være en blanding uld/bomuld, uld/silke. Uld er med til at holde ham ekstra varm. Hvis han fryser, så holder ulden på varmen, så han ikke bliver kold. Hvis han får det for varmt og sveder, så vil ulden suge sveden og stadig sikre, at han føles tør på kroppen. Uld kan suge 40% af sin egen vægt og derfor stadig holde barnet tør og varm.
Det vil også være rigtig dejligt for ham, at han om aftenen får et bad, bliver puttet i sin pyjamas og måske tuller lidt rundt og leger og så kommer i seng.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske