Svar: Begyndersko?

24. november 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Bobbies mor

Hvor dejligt at høre, at Bobbie er så aktiv motorisk og allerede nu rejser sig og går rundt ved tingene - det lyder som en god idé, at købe et par begyndersko til ham. Selvom han ikke er ældre end han er, så må det være hans motoriske evner og lyst til at gå, som er bestemmende for, hvornår han skal have sko:) Han har ikke brug for sko, for at lære at gå, men når han begynder at tage sine første skridt, så har han brug for sko, som støtter ham.

Det er vigtigt, at du vælger sko, som ikke er alt for store. Selvom man skal beregne voksetillæg til børns fødder, så må de første sko ikke være for store. Han skal let kunne stå, løfte og bruge sine fødder. Han må ikke føle at skoene forhindrer ham i at gå.

Du skal vælge en sko som er let. Den skal være lavet i et let materiale og må derfor ikke veje for meget, når du holder ...

Annonce

... den i hånden. Igen fordi han skal kunne løfte sine fødder, uden at føle at skoene er i vejen:)

Der skal være fast hælkappe, så skoen sidder godt fast på foden. Du kan finde en lille støvlet, så den går en lille smule op ved anklen og dermed støtter lidt mere.

Sål der kan holde til en fugtig vej eller fugt på græsset eller på legepladsen vil være nødvendigt - og ja, hans indesko kan ikke længere holde til det. Men du kan finde mange rigtig fine begynder sko med vandfaste såler.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Der kan være snøre eller velcro som lukning. Det betyder ikke så meget med den alder han har, det vigtigste er at skoen sidder godt på foden og at han let kan få den på, så det igen er behageligt for ham.

Bisgaard, Angulus, Naturino, Bundgaard, Skofus osv. laver alle sammen gode begyndersko som opfylder kravene:)

Rigtig god jagt efter de første par sko :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder