Svar: Sko - 14 mdr.
4. september 2014
Alder:
14 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :) Og stort tillykke med de første skridt! Flot!
Det ser ud til at være en rigtig fin begynder sko I har købt til jeres dreng. Den er lavet i skind, så fødderne kan ånde. Den ser let ud - så han ikke vil have svært ved at løfte fødderne. Den har fast hælkappe og kan snøres, så den kan tilpasses hans fod, så den sidder godt, uden at være for stram og ligner en sko, der giver foden en fin stabilitet. Og så har den gummisål og det er netop vigtigt for, at han kan bruge den på græsset, og når der ligger lidt fugt på vejen osv.
Det er netop sådan en type sko, der er rigtig godt, som den første udendørs sko. Når det så bliver vinter, så vil han have brug for en lille støvle, evt. med lidt foer, så den er varmere og måske med en texmembran, men lige nu som første sko og til at bruge her i løbet af de næste par måneder, virker det rigtig fint:)
Indenfor kan han stadig godt bruge sine små fløjlsfutter, hvis I er glade for dem, ligesom han også nogle gange kan gå med små strømper med gummidupper på. Du kan dog også købe nogle små skindsutsko til ham. De fås med ruskind eller tynde gummisåler, som gør at han bedre kan stå fast, når han går rundt indendøre.
Du kan købe skindsutsko der har en bred elastik i siden eller måske mere en model med velcro og en lille rem, hvilket gør, at de netop kan bruges til børn, der har en høj vrist. Det laver blandt andet Bisgaard, En Fant, Fuzzies, Skofus og Petit by Sofie Schnoor. Vær opmærksom på at der også er stor forskel på skoenes bredde og at nogle børn jo har meget brede fødder og andre har smalle fødder. Du kan sandsynligvis finde endnu flere mærker - det kan være en fordel at besøge en skoforretning, hvor han kan prøve modellerne, og du kan finde ud af, hvad der passer bedst til din drengs fødder.
Jeg håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke - og I kan roligt beholde de sko I allerede har købt :)
Rigtig god søndag!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske