Svar: Sko - 14 mdr.

4. september 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med dig

Tak for dit brev :) Og stort tillykke med de første skridt! Flot!

Det ser ud til at være en rigtig fin begynder sko I har købt til jeres dreng. Den er lavet i skind, så fødderne kan ånde. Den ser let ud - så han ikke vil have svært ved at løfte fødderne. Den har fast hælkappe og kan snøres, så den kan tilpasses hans fod, så den sidder godt, uden at være for stram og ligner en sko, der giver foden en fin stabilitet. Og så har den gummisål og det er netop vigtigt for, at han kan bruge den på græsset, og når der ligger lidt fugt på vejen osv.

Det er netop sådan en type sko, der er rigtig godt, som den første udendørs sko. Når det så bliver vinter, så vil han have brug for en lille støvle, evt. med lidt foer, så den er varmere og måske med en texmembran, men lige nu som første sko og til at bruge her i løbet af de næste par måneder, virker det rigtig fint:)

Indenfor kan han stadig godt bruge sine små fløjlsfutter, hvis I er glade for dem, ...

Annonce

... ligesom han også nogle gange kan gå med små strømper med gummidupper på. Du kan dog også købe nogle små skindsutsko til ham. De fås med ruskind eller tynde gummisåler, som gør at han bedre kan stå fast, når han går rundt indendøre.

Du kan købe skindsutsko der har en bred elastik i siden eller måske mere en model med velcro og en lille rem, hvilket gør, at de netop kan bruges til børn, der har en høj vrist. Det laver blandt andet Bisgaard, En Fant, Fuzzies, Skofus og Petit by Sofie Schnoor. Vær opmærksom på at der også er stor forskel på skoenes bredde og at nogle børn jo har meget brede fødder og andre har smalle fødder. Du kan sandsynligvis finde endnu flere mærker - det kan være en fordel at besøge en skoforretning, hvor han kan prøve modellerne, og du kan finde ud af, hvad der passer bedst til din drengs fødder.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke - og I kan roligt beholde de sko I allerede har købt :)

Rigtig god søndag!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder