Svar: For meget legetøj
8. januar 2014
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Det er ikke noget mere hyggeligt end at shoppe til sin baby og jeg kan godt forstå at du falder for forskelligt legetøj :) Det er helt okay.
Hvis han har rigtig meget legetøj, så kan det være en god idé at du skifter mellem det, så du f.eks. deler det op i to kasser og hver 3. dag kan du så give ham den ene kasse, så kan han lege med den i 2-3 dage og derefter får han så legetøj fra den anden kasse. På den måde kan du variere mellem det legetøj han har og derved bibeholde hans interesse for det, hans lyst til at bevæge sig efter det osv.
Nyhedens interesse er ofte spændende og derfor er det en god idé at gemme noget af det et par dage og så finde det frem igen. Samtidig vil alt for meget legetøj omkring ham godt kunne forvirre ham, så få ting af gangen, som han kan overskue vil være rigtig fint:) Det lyder derfor fint at du lægger et par ting omkring ham, som han kan bevæge sig efter og at du udskifter tingene en gang imellem.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske