Svar: Ligge på maven på fåreskind
18. november 2013
Alder:
3 mdr.
Hej med jer
Tak for jeres korte og præcise spørgsmål :)
Et fåreskind er ikke for blødt Klara at ligge på, og det er vigtigt at hun bliver lagt på maven dagligt, og I må gerne lægge hendes arme ind under hendes brystkasse, så hun ligger på albuerne. Det vil hjælpe hende, så hun bedre kan løfte hovedet og kikke sig omkring og derfra finde ud af at trille om på siden og videre om på ryggen.
Det I skal være opmærksomme på omkring et fåreskind og lammeskind er, at det kan indeholde store mængder husstøvmider. Og hvis man gerne vil forebygge husstøvmideallergi, så kan det ikke anbefales at bruge skind - da skind normalt kun tåler rensning eller vask ved 30 grader. Hvis man vil forebygge allergi overfor husstøvmider, så skal det kunne tåle 60 grader. Det anbefales derfor at vælge et underlag til barnet - både på gulvet, i barnevognen, i sengen osv. som kan gå i vaskemaskinen og som tåler vask ved 60 grader.
Fåreskind fås i forskellige længder, nogle er korte, andre krøllede og atter andre har langt hår. Det kan være lunt og blødt at ligge på, men når Klara ligger på maven, vil hun naturligt kunne få hår i munden og føle det ubehageligt - det er også en overvejelse I kan tage med jer.
Håber I kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske