Svar: Ligge på maven på fåreskind

18. november 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med jer

Tak for jeres korte og præcise spørgsmål :)

Et fåreskind er ikke for blødt Klara at ligge på, og det er vigtigt at hun bliver lagt på maven dagligt, og I må gerne lægge hendes arme ind under hendes brystkasse, så hun ligger på albuerne. Det vil hjælpe hende, så hun bedre kan løfte hovedet og kikke sig omkring og derfra finde ud af at trille om på siden og videre om på ryggen.

Det I skal være opmærksomme på omkring et fåreskind og lammeskind er, at det kan indeholde store mængder husstøvmider. Og hvis man gerne vil forebygge husstøvmideallergi, så kan det ikke anbefales at bruge skind - da skind normalt kun ...

Annonce

... tåler rensning eller vask ved 30 grader. Hvis man vil forebygge allergi overfor husstøvmider, så skal det kunne tåle 60 grader. Det anbefales derfor at vælge et underlag til barnet - både på gulvet, i barnevognen, i sengen osv. som kan gå i vaskemaskinen og som tåler vask ved 60 grader.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Fåreskind fås i forskellige længder, nogle er korte, andre krøllede og atter andre har langt hår. Det kan være lunt og blødt at ligge på, men når Klara ligger på maven, vil hun naturligt kunne få hår i munden og føle det ubehageligt - det er også en overvejelse I kan tage med jer.

Håber I kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig