Svar: Brug af klapvogn til dreng på 5 mdr.

25. oktober 2012

Kategori:
Alder:
5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med dig

Tak for dit brev :)

Jeg kan ikke se hvad type Bugaboo klapvogn I har købt. Der findes forskellige modeller Bee, Cameleon og Donkey ...

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan alle tre modeller bruges til både spædbørn og større børn:

Sædet i Bee-modellen kan justeres både i højde, længde, vendes fremadrettet og bagud og kan indstilles i 3 forskellige ligge- og siddepositioner, så det lille barn kan ligge helt ned, når det f.eks. skal sove.

Cameleon er det man kalder for en kombivogn, hvor der følger en barnevognskasse med, som kan bruges til det lille barn, der sover bedst i en kasse og hvor man så udskifter til klapvognsdelen, når barnet vokser ud af kassen.

Og Donkey er det man kalder for en "duo-model", fordi den giver mulighed for at have to børn med - enten tvillinger eller søskende. Den består af en lift, som kan bruges til de mindste børn, der har brug for at ligge ned, når de skal sove. Og ...

Annonce

... man kan også bruge klapvognsdelen, der kan indstilles i 3 forskellige positioner ligesom Cameleon.

Min umiddelbare tanke er at børn ofte sover bedst i en lift eller barnevognskasse, når de er helt små. En kasse skærmer dem for vind og vejr og er også med til at skærme mod kuldeindfald fra jorden. Bogaboo Bee indeholder ikke en lift eller kasse, som barnet kan ligge i, men i stedet ligger barnet i en pose og skærmes stadig. Og så vidt jeg kan se, så er den godkendt til spædbørn. Alle tre modeller lyder til at være godkendt fra 0 måneder og burde derfor være i orden at bruge - her tænker jeg på affjedring, madras/liggeunderlag osv. som man naturligt skal være opmærksom på.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Vil du være helt sikker, så er det naturligvis en god idé altid at spørge producenten. De ved naturligt præcist, hvilken alder deres vogne kan bruges til og kan fortælle langt mere end jeg kan ... :)

Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39