Svar: Servering af mad
16. september 2012
Alder:
7 mdr.
Kære Lotte
Tak for dit korte og præcise spørgsmål :)
Og ja, det er helt rigtigt, at jeg anbefaler en ensfarvet tallerken til børn, gerne opdelt i rum - i min bog om "børn og mad" er maden netop serveret på denne måde:)
Ensfarvede tallerkener laver blandt andet det danske firma Rice. De har en melanin serie til børn og garanterer at den er testet og godkendt til fødevarer. Det betyder at den ikke indeholder Bisphenol-A eller Phtalater. Og den tåler maskinvask.
Du kan se hjemmesiden rice.dk - du kan også finde deres produkter hos forskellige leverandører / internetbutikker og være heldig at finde flere farver og modeller :)
God fornøjelse :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske