Svar: Barnevognsele
20. juni 2011
Alder:
12 mdr.
Kære Christina
Når man skal bruge sele i barnevognen, så er det for at sikre, at barnet ikke kan falde ud af vognen, eller på anden måde komme til skade. Derfor er det vigtigt at selen sidder korrekt omkring barnet og normalt betyder det, at barnet ikke kan ligge på maven - så det lyder som om at jeres sele er for løs, hvis hun kan vende og dreje sig, som hun synes at have behov for ...
Børn skal altid være under opsyn, når de sover og det er som udgangspunkt ikke nok at have en babyalarm tændt. Det er fint at bruge en babyalarm og man kan også bruge en alarm med video - men det ændrer ikke på, at man jævnligt bør tjekke sit barn direkte, se på barnets farver, lytte til barnets vejrtrækning, lige føle efter om barnet har det tilpas i temperaturen osv.
Børn reagerer ikke automatisk på kulde og varme, man kan ikke gå ud fra at de vågner græder hvis de fryser eller har det varmt. Kun ved at se på sit barn direkte, kan man få et rigtigt indtryk af hvordan barnet har det :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske