Svar: Hue - 9 mdr.
21. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Kære Mor
Der findes desværre ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål - hvornår din datter kan undvære sin hue afhænger helt af vejr og vind, hvor hun sover, om hun er pakket ned i voksipose, flyverdragt eller lignende, om hun har meget hår osv.
Det er altid ekstra svært i de perioder hvor vejr og temperatur skifter meget. Hvis hun puttes ude om morgenen, så er det måske koldt og hun har brug for en tynd hue, men til middagsluren er det varmere, solens stråler trænger mere igennem og lige nu hvor temperaturen svinger mellem 12-17 grader, vil det måske være ganske fint at putte hende i voksipose uden hue.
I barnevognen vil hun jo være skærmet for vinden og vil også naturligt have det varmere liggende under kalechen og voksiposen vil også lune under og omkring hendes hoved :)
Som vejret er i dag, hvor solen skinner fra en flot blå himmel og hvis barnevognen står i læ, så ville jeg ikke bruge hue - men i morgen kan vejret være anderledes, koldere og mere ruskende, og her ville jeg måske vælge at bruge en bomuldshue. Så det er lidt en fornemmelsessag lige nu :)
Håber du kan bruge dette videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske