Svar: Rejse med baby 4,5 måneder

11. september 2016

Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Hej med dig

Tak for dit brev :) Det lyder dejligt med en ferie :)

Det lyder som om, at I skal rejse langt, når I skal mellemlande. Jeg vil derfor foreslå jer, at I tager kontakt til flyselskabet og undersøger muligheden for at få plads på et af de forreste sæder, hvor der er ekstra benplads, og hvor man nogle gange kan leje en lift, som barnet kan ligge i. Det kommer lidt an på, hvor I skal hen, om der er denne mulighed.

I skal være opmærksomme på, at små børn har svært ved at trykudligne ved op og især nedstigninger. Derfor kan det være rigtig godt, hvis du kan amme eller give jeres dreng en flaske, netop for at hjælpe ham til at udligne trykket.

Med hensyn til at medbringe sin egen klapvogn eller barnevogn helt ud til flyet, så skal I aftale dette med flyselskabet. ...

Annonce

... Der gælder forskellige regler efter, hvem I flyver med. Det er også muligt at sende barnevogn eller klapvogn med som bagage, - så I har vognen når I når jeres rejsemål, men I har den så naturligvis ikke under mellemlandingen. I kan læse mere på Airshells.com.

Hvis I skal flyve fra Københavns lufthavn, så kan der også lånes en klapvogn - og måske flyselskabet kan oplyse jer om, om dette også er muligt der, hvor I skal mellemlande...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvor gode klapvognene er, tør jeg desværre ikke svare på. Der findes jo rigtig mange forskellige former for klapvogne og i mange kvaliteter.

Alternativt kan I medbringe en bæresele eller en slynge, som I kan bære jeres dreng i, når I går rundt i lufthavnen, skal mellemlande osv.

Håber du kan bruge dette videre - rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far