Svar: Rejse med baby 4,5 måneder
11. september 2016
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :) Det lyder dejligt med en ferie :)
Det lyder som om, at I skal rejse langt, når I skal mellemlande. Jeg vil derfor foreslå jer, at I tager kontakt til flyselskabet og undersøger muligheden for at få plads på et af de forreste sæder, hvor der er ekstra benplads, og hvor man nogle gange kan leje en lift, som barnet kan ligge i. Det kommer lidt an på, hvor I skal hen, om der er denne mulighed.
I skal være opmærksomme på, at små børn har svært ved at trykudligne ved op og især nedstigninger. Derfor kan det være rigtig godt, hvis du kan amme eller give jeres dreng en flaske, netop for at hjælpe ham til at udligne trykket.
Med hensyn til at medbringe sin egen klapvogn eller barnevogn helt ud til flyet, så skal I aftale dette med flyselskabet. Der gælder forskellige regler efter, hvem I flyver med. Det er også muligt at sende barnevogn eller klapvogn med som bagage, - så I har vognen når I når jeres rejsemål, men I har den så naturligvis ikke under mellemlandingen. I kan læse mere på Airshells.com.
Hvis I skal flyve fra Københavns lufthavn, så kan der også lånes en klapvogn - og måske flyselskabet kan oplyse jer om, om dette også er muligt der, hvor I skal mellemlande...
Hvor gode klapvognene er, tør jeg desværre ikke svare på. Der findes jo rigtig mange forskellige former for klapvogne og i mange kvaliteter.
Alternativt kan I medbringe en bæresele eller en slynge, som I kan bære jeres dreng i, når I går rundt i lufthavnen, skal mellemlande osv.
Håber du kan bruge dette videre - rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske