Svar: Baby og badeferie
17. februar 2014
Alder:
4 mdr.
Kære Louise
Tak for dit brev :)
Det er rigtig dejligt med en uge sydpå - jeg vil gerne med!
En vandtemperatur på 21 grader lyder koldt! Normalt siger man at 30 grader er minimum, det er lækkert i et badeland, men for koldt i et decideret varmtvandsbassin. Børn over 3 år, kan være i vandet uden at fryse alt for meget, men de nyder det ikke, som de ville nyde 32 grader. Børn under 3 år fryser meget hurtigt og skal ikke være i vandet for længe.
Jeres drenge er stadig spæde/meget små børn og bliver derfor meget let kolde og en vandtemperatur på 21 grader synes jeg lyder for koldt. Spa-badet er 38 grader, måske mere og det er rigeligt varmt - udfordringen her er både varmen og bølgerne - samt det faktum, at der ofte kan være en del bakterier i et spabad, og derudover kan der af samme grund også være en del klor...
Mit forslag vil være at I medbringer et sammenklappeligt badekar eller et oppusteligt babybassin. Det kan I fylde med lidt vand, lade det stå i solen og blive varmere, så temperaturen er passende og så kan I dyppe drengene i det...
Temperaturen og måden vandet føles på afhænger naturligvis også af hvordan luften er, og derfor er I nødt til på stedet at lave en individuel vurdering af, hvad der vil være rarest for drengene.
Håber I kan bruge dette lidt videre, rigtig god ferie!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske