Svar: Rejse med fly

14. juni 2012

Alder:
6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Mor

Din dreng vil ikke kunne udligne trykket i ørene på samme måde som I voksne, når I skal flyve og derfor kan det være en hjælp for ham, at få noget at drikke og noget at sutte på, så han synker. Det er når han synker, at trykket udlignes. Det er også derfor man før hen i tiden altid fik bolcher og lignende, når man skulle flyve ...

Han er naturligvis for lille til bolcher og tyggegummi, men når han er 10 måneder vil han f.eks. godt kunne gumle på lidt rosiner og det kan være en mulighed at tage dette med til ham i flyet. Det kan på samme måde være en god idé at medbringe lidt mme og jeg vil her foreslå at I køber det på brik.

Jeg har hørt om forældre der er blevet bedt om at kassere deres medbragte mme, grød osv. til barnet, og det er naturligvis ærgerligt. Men, de fleste gange er det ikke noget problem og det vil være okay at medbringe babymad og mælk til ...

Annonce

... barnet. Man skal dog være opmærksom på at man skal kunne "bevise væskens ægthed" - du skal altså kunne bevise at du har brug for mme, fordi du har et barn på armen og at det er mme du medbringer. Så må du normalt godt medbringe det. Jeg ville her vælge at medbringe 1-2 brikker mme, netop fordi det er en lukket steril beholder og ingen kan være i tvivl om hvad det er - det kan man jo godt med mme-pulver .. :) Samtidig behøver mme på brik ikke at blive opvarmet, når det skal serveres.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvis I ikke får lov til at tage babymad og mme med igennem security, så må I købe vand når I er gået igennem og han kan fint få vand at drikke, når I flyver. Det kan også være at I kan få lidt te til ham ... Bruger han sut, vil han også kunne sidde og sutte på den og det kan også være med til at udligne trykket i ørerne :)

Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke og rigtig god rejse! :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder