Svar: Hvornår kan min datter sidde og sove i sin klapvogn?
22. maj 2012
Alder:
4 mdr.
Kære Louise
Tak for dit brev - jeg er kun glad for at kunne hjælpe :) Det er altid dejligt også at hjælpe familier, der bor uden for Danmarks grænser ...
Ud fra din beskrivelse "Bugaboo kombivogn med lift", så går jeg ud fra at det er en Bugaboo Cameleon og producenten skriver om denne model:
"The bassinet is not intended for use by children older than 6 months or children who can sit unaided. Bugaboo recommends that you start using the seat when your child can sit unaided, or is older than 6 months."
I Danmark siger man normalt også at børn fra ca. 6 måneders alderen kan sidde op i deres barnevogn, når man kører tur. Du skal naturligvis lægge Ingrid så meget ned som muligt, når hun skal sove, så hun ligger fladt og har så behagelig en sovestilling som muligt :)
Håber dette hjælper videre på vej, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske