Svar: Babyindsats til cykeltrailer

20. september 2011

Alder:
1 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære NM

Helt små børn kan som udgangspunkt godt transporteres i en babyindsats i en cykeltrailer. Det vil sige en indsats lavet specielt til formålet og dermed sikker at bruge til cykling (man skal ikke bare sætte sin almindelige lift i traileren ...:)).

Der kan være forskel på modellerne og der er så vidt jeg ved, flere muligheder på markedet. Med hensyn til aldersangivelser må du forhøre dig hos producenten, jeg mener at nogle først anbefales fra 3 måneder alderen ... men mener også at man godt kan få modeller, som kan bruges fra barnet er 5-6 uger, det må du dog ikke hænge mig op på :)

Det vil naturligt aldrig være helt så sikkert at køre med sine børn i en ...

Annonce

... cykeltrailer, som at have dem med i bilen ... men det kan være en praktisk måde at komme omkring på, når man har flere børn, der skal transpoteres :)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Babyindsatsen vil normalt være af en type, hvor barnet ligger ned og det vil sige, at barnet naturligt også har støtte under hovedet. Derudover vil barnet være spændt fast. Barnet vil kunne bruge babyindsatsen til det er ca 9 måneder gammelt. Og netop omkring 9 måneders alderen vil barnet normalt selv kunne sidde og vil derfor kunne sidde fastspændt i cykeltraileren eller bag på den voksnes cykel. Og netop i denne alder, vil man også kunne købe og bør man bruge cykelhjelm til barnet.

Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder