Svar: Søvn og kun en lur
21. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Kære Line
Dejligt at høre at I har fået nogle gode sovevaner :o)
De fleste børn er mellem 12-18 måneder inden de kan nøjes med en lidt længere lur i løbet af dagen - der er dog aldrig nogen regel uden undtagelse og det kan sagtens være nok for Luna med kun en lur - hvis hun trives med det, så er det helt fint.
12½-13 timer i døgnet lyder lidt mindre end gennemsnittet, men helt acceptabelt, hvis barnet sover godt, når de sover og er vågen, aktiv, udforskende og i vigør, når det er vågent. Et gennemsnitligt søvnbehov betyder jo også at nogle børn sover lidt mere og andre lidt mindre og måden Luna sover på i øjeblikket lyder således helt okay:o)
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske