Svar: Putning i barnevogn - del 2.

3. maj 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Hej med dig

Dejligt at høre, at du kunne bruge mit sidste svar :)

Det er rigtig godt, at du allerede tager din datter med i barnevognen, når I handler. På den måde lærer hun at forbinde sin barnevogn med noget godt, hyggeligt og rart, og jo flere små ture I kan tage, hvor hun synes det er sjovt, jo bedre er det.

Det er selvfølgelig helt okay, at du giver hende legetøj og lignende som underholdning - du kan også prøve at lade hende sidde med nogle af varerne, så hun på den måde er mere aktiv, når I handler sammen eller du kan give hende lidt at spise, som også kan aflede lidt. Ligesom du naturligvis gerne må småsnakke med hende, om de forskellige ting I ser på jeres vej osv. - hvilket du sandsynligvis også allerede gør - så bliv ved med det:)

Lige nu er det vigtigste, at hun forbinder sin barnevogn med noget hyggeligt og rart, så de ture I tager forbliver gode. Du skal helst ikke trække tiden så meget ud, at hun ender med at ...

Annonce

... blive for ked af det. Hun må dog gerne ende med at falde i søvn, da det jo er dit endelige mål, men det er ikke det, som skal være jeres fokus lige nu.

Du er nødt til at prøve dig lidt frem og se, hvad din datter virker parat til. Jo mere tryg hun bliver for sin barnevogn generelt, jo større sandsynlighed er der for, at hun også vil kunne falde i søvn i den - og det på en stille og rolig måde. Så igen - jo flere små ture I kan have som er hyggelige og sjove, jo bedre vil det være, eller sagt på en anden måde, jo flere små succesoplevelser med barnevognen, I har at bygge videre på, jo bedre. Hvor lang tid det vil tage, jeg kan desværre ikke sige, da det er meget individuelt. Men bare det, at du allerede oplever, at de fleste af jeres indkøbeture faktisk går okay, er super godt og vigtigt.

Helens bog om børn og søvn
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og søvn" - sådan får du dit barn til at sove

Håber du kan bruge dette lidt videre, selvom jeg ikke kan sige, om det er 1, 2 eller ... 5 uger, det må tiden vise... :)

Rigtig meget held og lykke!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sovevaner:

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor