Svar: Natteopvågning - part II
21. december 2019
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Det er rigtig fint, at du skriver tilbage, dejligt at høre, at du kunne bruge mit tidligere svar :)
I 7 måneders alderen vil de fleste børn trives med 4 flasker - og disse ligger ofte rigtig godt placeret tidlig morgen, før middagslur, aften og sen aften. Når flaskerne ligger der, så sikrer de mælk/væskebehovet og giver samtidig plads til mere rigtig mad.
I 8-9 måneder alderen vil de fleste børn trives med 3 flasker, og disse ligger ofte rigtig godt før middagslur, aften og sen aften. Det vil sige, at det er den tidlige morgenflaske, som forsvinder i denne alder.
For at imødekomme dette behov senere hen, så vil jeg umiddelbart anbefale jer, at I giver morgengrød, hvis jeres datter sover igennem og først vågner kl 7-7.30 - og så i stedet tilbyder hende en lille flaske før formiddagsluren. Hun kan sammen med sin morgengrød også blive tilbudt lidt mme af en kop, så hun på den måde stadig får lidt erstatning og mælk nok.
Når det så er sagt, - hvis hun har tendens til opvågning i løbet af natten f.eks. kl 04-05, så vil jeg dog anbefale, at I giver hende flasken her fremfor om formiddagen...
Jeg håber, at dette er svar nok på dit spørgsmål :)
Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske