Svar: Overvejer hjemmefødsel
18. august 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Gravide
Tja...hvad synes jeg. Det er et svært spørgsmål, for man kan både tale for og imod en hjemmefødsel. Jeg synes du skal snakke med din jordemoder om, hvad tanker du gør dig og så lytte til hvad hun foreslår.
Derudover så synes jeg at du skal overveje muligheden for at føde ambulant. Det betyder at du kommer ind på hospitalet og føder, hvor der er læger og jordemødre omkring dig (hvilket jo nok vil gøre far mere tryg) og så kan du tage hjem igen nogle timer efter fødslen, hvis alt er gået godt og du synes det er rarest. Som du selv skriver er det jo betryggende at være i gode hænder, når det er første gang og man ikke ved, hvad sker.
Derudover så vil jeg foreslå dig at læse bogen 'Bogen om hjemmefødsel' som du også finder i min bogguide. På den måde ved du lidt mere om hvordan det foregår og hvad du kan forvente.
Ønsker dig held og lykke med graviditeten og den forestående fødsel, hvad du end måtte vælge.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske