Svar: Aftensmad - tvillinger
1. marts 2006
Alder:
11 mdr.
Kære Skytte
Det er dejligt at dine drenge trives så godt og at de har sagt nej tak til natflasken uden problemer. Dagen forløber også fint og din plan ser således fin ud.
Umiddelbart tænker jeg at du skal lade være med at fokusere for meget på indtaget til aften. Lad dem spise hvad de har lyst til, men fortsæt med at tilbyde dem forskelligt. Du giver dem jo grønt og forskelligt til frokost og hvis du varierer med forskelligt kød og fiskepålæg her, så får det lidt varieret kost på denne måde.
Det undrer mig dog at du skriver at du serverer mad for børnene først og selv spiser bagefter. Jeg tror det er vigtigt at I prøver at spise sammen alle sammen, fordi jeg tænker at drengene så måske gerne vil prøve at smage, hvad der er på din tallerken. Samtidig er der meget socialt i at spise.
Så mit umiddelbare bud er at du laver mad til jer alle sammen og serverer dette for dine drenge. Sørg for at der er lidt forskelligt udbud, at det appellerer til synet i farvevalg osv. som du allerede gør til frokost. Spis sammen alle sammen, men prøv så ikke at fokusere for meget på deres indtag. De lyder jo som om de i øvrigt har det rigtig godt.
Fortsat held og lykke med dem alle 3:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske