Svar: Boghvedemel
5. august 2017
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Det lyder fint med boghvedemel til grød, og der burde ikke være problemer med den mel du har købt. Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener, når du skriver, at grøden bliver "mel-agtig"... den burde virke lidt cremet i konsistensen, men grøden kan naturligt godt virke lidt klistret, da den jo laves af mel... :)
Du kan justere mængden af vand, mme og fedtstof, for at ændre i konsistensen, det kan måske gøre en forskel hos jer... Prøv evt. med lidt mindre vand og lidt mere mme, det vil måske gøre den lidt tykkere og lidt mere cremet...
Du kan også prøve at komme lidt kogt æblemos på som topping...
Rigtig god appetit!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske