Svar: Jeg er så babyskruk og klar
20. november 2015
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev og din ærlige og åbne fortælling om, hvordan du og din kæreste har det og dit store ønske om at blive mor:)
Jeg kan godt høre, at det for dig er et brændende ønske at blive mor - og det kan jeg godt forstå:) Du havde egentlig planlagt, at du ville være gravid med sæddoner og havde bestilt tid på en fertilitetsklinik - og så møder du din kæreste, som ikke har lyst til at få børn lige nu og derfor udskyder du dine planer.
Som jeg ser det, så er du dog nødt til at træffe et valg - og det er et valg mellem det at blive mor og så din kæreste, for det lyder ikke som om, at du kan begge dele...
Din kæreste har tydeligt sagt fra. Han vil gøre sin uddannelse færdig først, han vil have muligheden for at læse videre og det lyder som om, at der sagtens kan gå 4-5 år, før han evt. er parat til at blive far igen. Og han har netop ikke noget hastværk, fordi han jo allerede har en datter, så det behov, som du føler, har han ikke på samme måde.
Derudover kommer, at du jo faktisk blev gravid i august - få måneder efter, at I havde mødt hinanden - og trods dit store ønske om at få et barn, så valgt du her (som jeg læser det) at få en abort, fordi din kæreste tydeligt gjorde klart, at han ikke ønskede det barn.
Nu overvejer du at blive gravid med en sæddoner - og det er naturligvis en mulighed - men jeg tror ikke på, at du så kan være sammen med din kæreste. Han vil jo ikke have børn - ikke engang sit eget barn, da du blev gravid - så jeg tror ikke på, at han vil kunne acceptere at skulle være "far" for en anden mands barn. Samtidig vil arbejdet med at passe en lille, være der for den lille osv. jo være det samme - og det har han allerede sagt fra overfor, fordi han vil gøre sin uddannelse færdig.
Så som jeg ser det, så er du nødt til at vælge - vil du have din kæreste og vente og se, om han bliver klar til at få et barn med dig på et tidspunkt? Eller vil du vælge at få et barn og så klare dette alene?
Håber du kan bruge disse tanker lidt videre, rigtig meget held og lykke med det hele :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske