Svar: Jeg er så babyskruk og klar

20. november 2015

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Tak for dit brev og din ærlige og åbne fortælling om, hvordan du og din kæreste har det og dit store ønske om at blive mor:)

Jeg kan godt høre, at det for dig er et brændende ønske at blive mor - og det kan jeg godt forstå:) Du havde egentlig planlagt, at du ville være gravid med sæddoner og havde bestilt tid på en fertilitetsklinik - og så møder du din kæreste, som ikke har lyst til at få børn lige nu og derfor udskyder du dine planer.

Som jeg ser det, så er du dog nødt til at træffe et valg - og det er et valg mellem det at blive mor og så din kæreste, for det lyder ikke som om, at du kan begge dele...

Din kæreste har tydeligt sagt fra. Han vil gøre sin uddannelse færdig først, han vil have muligheden for at læse videre og det lyder som om, at der sagtens kan gå 4-5 år, før han evt. er parat til at blive far igen. Og han har netop ikke noget hastværk, fordi han jo allerede har en datter, så det behov, som du føler, har han ikke på samme måde.

Derudover kommer, at du jo faktisk blev ...

Annonce

... gravid i august - få måneder efter, at I havde mødt hinanden - og trods dit store ønske om at få et barn, så valgt du her (som jeg læser det) at få en abort, fordi din kæreste tydeligt gjorde klart, at han ikke ønskede det barn.

Nu overvejer du at blive gravid med en sæddoner - og det er naturligvis en mulighed - men jeg tror ikke på, at du så kan være sammen med din kæreste. Han vil jo ikke have børn - ikke engang sit eget barn, da du blev gravid - så jeg tror ikke på, at han vil kunne acceptere at skulle være "far" for en anden mands barn. Samtidig vil arbejdet med at passe en lille, være der for den lille osv. jo være det samme - og det har han allerede sagt fra overfor, fordi han vil gøre sin uddannelse færdig.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Så som jeg ser det, så er du nødt til at vælge - vil du have din kæreste og vente og se, om han bliver klar til at få et barn med dig på et tidspunkt? Eller vil du vælge at få et barn og så klare dette alene?

Håber du kan bruge disse tanker lidt videre, rigtig meget held og lykke med det hele :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig