Svar: Bitre mandler og gravid

23. januar 2015

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Tak for dit brev :)

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen officielle retningslinjer omkring indtag af bitre mandler og graviditet. Det handler sandsynligvis om, at de smager så dårligt, at man normalt ikke når at spise særlig mange…

Mandler er et gammelt husmoderråd mod kvalme netop til gravide. Mandler betragtes normalt som sunde, da de indeholder fibre, E-vitamin, enkeltumættede fedtsyrer (ca. 34%), kalium, kalk, fosfor og jern. Derfor er det umiddelbart helt okay, at du spiser mandler:)

Så vidt ...

Annonce

... jeg kan finde ud af, så er det sjældent, at der er ret mange bitre mandler i en pose med søde mandler. Du har købt en pose søde mandler, og i den vil der så f.eks. kunne være 1-2 bitre mandler… Det afhænger lidt af, fra hvilket land mandlerne kommer. Du skriver, at du har spist op til 10 bitre mandler og jeg kan desværre ikke finde noget om, hvor mange du kan indtage eller hvor grænsen går…:(

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Der er sandsynligvis ikke grund til bekymring, men jeg synes du bør drøfte det med din læge:)

Rigtig meget held og lykke fortsat:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København