Svar: Taget på eller gravid/fantom spark eller spark

5. juli 2014

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære du

Tak for dit brev og fine beskrivelse :)

Jeg synes bestemt at du skal undersøges for en graviditet. Du kan vælge at kontakte din egen læge og få en undersøgelse der og evt. til henvisning til gynækolog, som kan scanne dig. Er du gravid skal du til egen læge, for at få lavet bla. en vandrejournal. Du kan også vælge at kontakte scanningsklinikken, som du har besøgt før og bede om at få en scanning, så man kan se om der er en baby i din mave.

Den historie du har med dig, kunne sagtens forklare, at du rent faktisk er gravid og nok ret langt henne. Der er mange ting som peger i den retning:

Du ved fra dine tidligere graviditeter at du er langsom til at danne HCG, hvorfor en graviditetstest kan vise falsk negativ.

Du har fra dine andre graviditeter oplevet at have menstruationslignende blødning i starten selvom du har været gravid.

Du ...

Annonce

... oplever spark og bevægelse i din mave - ja du kan godt have tarmbevægelser, men det du beskriver lyder som mere end dette, og da du har været gravid flere gange før, så har du jo en rimelig god fornemmelse af, hvordan spark føles.

Du er blevet scannet for 4-5 måneder siden, hvor de kunne se at der måske var et befrugtet æg, men det har været så tidligt i forløbet, at de ikke har kunne garantere dig en graviditet - du har fået en menstruationslignende blødning og har derfor troet at du så ikke var gravid - men ja - det lyder som om at du godt kan være 16-20 uger henne og din mave er rund…

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Du skal undersøges - og ligger der en lille baby derinde, så er det dejligt. Gør der ikke, så spiller din krop dig noget af et puds, men så ved du det og må så forholde dig til den situation. Så til læge og/eller scanningsklinik med dig!

Rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin