Svar: Gravid på festival
3. juni 2012
Alder:
0 mdr.
Kære Line
Tak for dit brev :)
Det er din jordemoder der vil være bedst til at besvare det spørgsmål du sender mig idag og jeg synes faktisk du skal drøfte det med hende ...
Der er flere overvejelser der spiller ind - mange fulde folk, kan du risikere slag eller fald mod maven, dårlig hygiejne, udsættelse for passiv rygning af både cigaretter, hash eller lignende og den konstante høje musik ...
Generelt kan man jo sige at Roskilde festivalen ikke er det mest graviditetsvenlige miljø og du skal naturligvis tage dine forholdsregler og holde dig fra alkohol osv. Om det kan skade eller om det vil anbefales, vil jeg lade din jordemoder eller eventuelt læge vurdere :)
Fortsat held og lykke! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske