Svar: Skal jeg henvende mig til en jordemoder?
25. maj 2012
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er i tvivl og forvirret :)
Normalt vil du få en indkaldelse til jordemoderkontrol automatisk, når din læge har set dig og lavet din vandrejournal. Men hos jer er situationen lidt speciel og du har fået at vide at du fremover skal følges på et andet sygehus ... Dine papirer bliver sandsynligvis sendt videre, men for en sikkerhedsskyld så vil jeg anbefale at du kontakter din læge.
Ring til lægen og tal med lægen om, hvorvidt han eller hun kan kontakte det sygehus / den fødeafdeling, der skal følge dig og hvor du skal føde jeres barn. Hvis du ved hvilken afdeling det er, så kan du naturligvis også prøve at kontakte dem direkte og sige det som det er, at du skal følges der, at du er i tvivl om du bliver indkaldt automatisk til videre undersøgelser, at du nu er i 21 uger henne osv. Det er vigtigt at du føler der er styr på tingene og at du ikke føler dig overladt til dig selv :)
Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god pinse :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske