Svar: Gravid igen?
13. maj 2012
Alder:
0 mdr.
Kære Skruk
Tak for dit brev :)
Det er en obstetriker eller gynækolog, der vil være bedst til at besvare dit spørgsmål og jeg synes du skal bede din læge om at få en henvisning, så du kan få drøftet med en specialist, hvorvidt man vil anbefale at du bliver gravid igen - eller helt vil fraråde det.
Når man får lavet et keglesnit, så kan det øge risikoen for at føde for tidligt. Denne risiko er større jo længere selve snittet er, og du fortæller at du har fået fjernet stort set hele din livmoderhals ... Ud fra dette vil jeg sige, at så er risikoen for at du føder for tidligt sandsynligvis meget stor. Men igen, det er en læge der skal undersøge dig og drøfte dette med dig ...
At føde for tidligt er en stor risiko at tage synes jeg. Du har to skønne og dejlige børn og hvis du føder meget tidligt, så vil det naturligt betyde at du skal være indlagt længe og være sammen med det lille barn måske i måneder på sygehuset. Og altså være rigtig meget væk fra de ældste .. Samtidig er der ingen garanti for at et for tidlig født barn går igennem hele forløbet uden komplikationer og mén. Naturligvis vil du elske dine børn lige højt og have masser af kærlighed til dem alle, men jeg synes man skal overveje meget, hvad valg man træffer og hvorfor ...
Så bed din læge om at få en henvisning til en fødselslæge, der er specialist på dette område og tal det igennem, så du ved hvordan situationen er og ud fra dette kan træffe det valg, du så fornemmer vil være rigtigt for jer :)
Rigtig meget held og lykke, hvad I nu end beslutter hos jer :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske