Svar: Gravid igen?

13. maj 2012

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Skruk

Tak for dit brev :)

Det er en obstetriker eller gynækolog, der vil være bedst til at besvare dit spørgsmål og jeg synes du skal bede din læge om at få en henvisning, så du kan få drøftet med en specialist, hvorvidt man vil anbefale at du bliver gravid igen - eller helt vil fraråde det.

Når man får lavet et keglesnit, så kan det øge risikoen for at føde for tidligt. Denne risiko er større jo længere selve snittet er, og du fortæller at du har fået fjernet stort set hele din livmoderhals ... Ud fra dette vil jeg sige, at så er risikoen for at du føder for tidligt sandsynligvis meget stor. Men igen, det er en læge der skal undersøge dig og drøfte dette med dig ...

At føde for tidligt er en stor risiko at tage synes jeg. Du har to skønne og dejlige ...

Annonce

... børn og hvis du føder meget tidligt, så vil det naturligt betyde at du skal være indlagt længe og være sammen med det lille barn måske i måneder på sygehuset. Og altså være rigtig meget væk fra de ældste .. Samtidig er der ingen garanti for at et for tidlig født barn går igennem hele forløbet uden komplikationer og mén. Naturligvis vil du elske dine børn lige højt og have masser af kærlighed til dem alle, men jeg synes man skal overveje meget, hvad valg man træffer og hvorfor ...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Så bed din læge om at få en henvisning til en fødselslæge, der er specialist på dette område og tal det igennem, så du ved hvordan situationen er og ud fra dette kan træffe det valg, du så fornemmer vil være rigtigt for jer :)

Rigtig meget held og lykke, hvad I nu end beslutter hos jer :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!