Svar: Hvornår kan man føle liv?
12. december 2011
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Tillykke med at du venter dig igen - hvor dejligt! :)
De fleste andengangs- eller flergangsfødende vil mærke liv hurtigere end de gjorde første gang - netop fordi man jo ved, hvad det er man skal mærke og fornemmer det på en anden måde.
Generelt siger man at første gangsfødende ofte kan mærke liv omkring uge 18-19, hvor flergangsfødende nogle gange kan mærke liv allerede omkring uge 15.
At mærke liv i uge 10+6 er tidligt, men jeg kan naturligvis ikke udelukke at du vil kunne mærke noget og at de fornemmelser du har er rigtige. Det føles jo anderledes end luft i maven og du mærker det du mærker og ved, hvad du skal mærke .. :)
Måske ligger din livmoder sådan, at du lettere mærker liv, måske er du meget slank og har generelt god fornemmelse for at mærke dig selv ... det kan også være at du er lidt længere henne end du lige umiddelbart tror ... Det bliver spændende at blive scannet :)
Rigtig meget held og lykke med det og rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske