Svar: Grøn afføring og gravid

19. marts 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Pernille

Mit umiddelbare bud er at du måske har fået en infektion, der er mange vira i luften i øjeblikket og du kan sagtens have fået et eller andet, som har slået din mave i stykker. Du fortæller at din appetit også har været nedsat og det kan naturligvis hænge sammen med dette.

Men det kan også handle om at du måske har spist noget du ikke plejer, måske har du spist spinat, grønkål eller meget krydret mad, der har ændret din bakterieflora i tarmen eller simpelthen farvet afføringen mere grøn. Jeg har også hørt at slik kan også være farvet med kunstigt farve, som kan gøre at afføringen tager farve derefter ...

Annonce

... ...

Jerntilskud, som gravide skal tage kan også gøre at afføringen bliver mere grøn.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Så længe du ikke har feber eller virker utilpas, så vil jeg formode at det går over igen. Får du det dårligt, så skal du naturligvis kontakte din læge. Du må naturligvis også gerne ringe og tale med din læge, og lige drøfte hvordan du har det, så du bliver beroliget :)

Du kan spise A38, cultura og lignende surmælksprodukter for at få stabiliseret din tarmflora lidt igen, du kan også tale med lægen om hvorvidt det vil være relevant at tage en kur med mælkesyrebakterier og om det vil være okay, når du er gravid :)

Rigtig meget held og lykke:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig