Svar: Måske to?

1. januar 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Pernille

Det er hørt før, at man kun har set en baby ved scanning, hvor det så alligevel viste sig at der var to ... men når du er blevet scannet to gange og man kun har set en, - ja så vil det være meget usandsynligt, hvis der er to ... udelukkes kan det dog ikke.

Du har tidligere fået konstateret meget stort symfysemål og det kan faktisk godt være tegn på at man venter tvillinger. Dette sammenholdt med at du nu føler at du mærker liv og spark flere steder, synes jeg er relevant at drøfte med lægen. Du har også været gravid flere gange før og ved derfor hvordan det føles når baby sparker ... Jeg synes faktisk du skal ...

Annonce

... prøve at tale med jeres læge om den fornemmelse du har - tænk hvis der er to, mon ikke du kan få en ekstra scanning for at afklare dette?

Derudover tænker jeg at baby jo også kan slå kolbøtter og trille godt omkring derinde. Der er god plads til den endnu og det udnytter den naturligt, så når du mærker spark flere steder, så kan det skyldes at den leger cirkus-akrobat :)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Med hensyn til størrelse, så mener jeg at barnet i uge 26-27 vejer mellem 750-1000g og måler ca. 35 cm i længden ...

For en sikkerhedsskyld - prøv lige at tale med din læge igen og rigtig meget held og lykke. Er spændt på at høre, om din fornemmelse holder stik :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor