Svar: Øm i lænden
1. november 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Lea
en god øvelse at lave for lænd og ryg, når man er gravid, kan være at lægge sig på alle fire og så skyde ryg og krumme ryg.
Start med at stå på alle fire, knæende og hænderne godt placeret i gulvet. Krum din ryg, så din numse suges helt ind under dig og dit hoved bøjes ind mod brystet.
Svaj derefter langsomt i ryggen, så meget du kan, så numsen stritter bagud og dit ansigt løftes. Kig lige frem og mærke at du spænder dine rygmuskler.
Krum og svaj i ryggen 10-15 gange. Mærk at bevægelsen sker nede lænden, og at din mave trækkes ind, hver gang du krummer ryggen.
Der findes også gode bøger for gravide, men øvelser, man netop kan lave derhjemme. Det kunne være bogen "Yoga før og efter fødslen", som du kan låne på biblioteket, - den er udsolgt fra forlaget. Der findes sikkert også andre gode.
Jeg vil også sende dig et separat link med gode øvelser du kan lave, netop for gravide:)
Håber du kan bruge dette, fortsat held og lykke :)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske