Svar: Falsk positiv ægløsningstest?
25. oktober 2010
Alder:
0 mdr.
Hej
Nej, en positiv ægløsningstest er tegn på at der er ægløsning. Jeg har ikke hørt om at ægløsningsteste kunne vise falsk positiv.
Det samme gælder i øvrigt graviditetsteste - hvis testen er positiv, så er man med sikkerhed gravid. Modsat, hvis testen viser negativ, så kan det faktisk godt være at man alligevel er gravid, mængden af graviditetshormon er bare ikke så højt, at det kan registreres af graviditetstesten.
Men, - hvis du bruger ægløsningsteste og de viser positiv, så burde du alt have ægløsning og burde dermed kunne blive gravid på det tidspunkt. Flere faktorer spiller dog ind. Det er jo f.eks. også vigtigt at dine æggeledere ikke er blokeret, at din mands sædkvalitet er som den skal være osv. ...
Held og lykke fortsat, håber det lykkes for jer :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske