Svar: Øjendråber vs næsedråber med saltvand
25. april 2022
Alder:
10 mdr.
Kære mor
Tak for dit spørgsmål :)
Jeg har kontaktet Apotekernes Amba, som producerer apotekets næse- og øjendråber med saltvand 20 x 2 ml - og har fået følgende svar:
"Ja – det er korrekt at indholdet i hhv. Apotekets Næsedråber og i Apotekets Visyn Øjendråber er identisk. Så ja - man kan frit vælge, om man vil bruge det ene eller det andet".
Dette gælder naturligt netop disse to produkter, om der kan være forskel på andre saltvandsdråber til henholdvis næse og øjne, tør jeg ikke svare på. Jeg håber, at det hjælper dig/jer lidt videre :)
Og god bedring med forkølelsen!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske