Svar: Klippe negle på baby
31. maj 2017
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Tak for dit fine korte spørgsmål :)
Det er faktisk ofte svært at klippe negle på helt små børn, fordi det kan være rigtig svært at se, hvor huden og neglen skiller - og det er sandsynligvis derfor du er kommet til at nappe hende en gang.
Med den alder din datter har nu, så vil neglene ofte være lidt hårdere og også adskille sig fra huden, og derfor kan du godt prøve at klippe med en lille saks. Det kan være lettere at se, hvad du klipper, når du bruger en saks fremfor f.eks. en "3 i en"...
Hvis neglene er bløde, så kan du nogle gange med din egen negl, nulre og trække neglekanten forsigtig af i stedet for at klippe. Du kan også bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne af neglene, hvis du synes de er meget skarpe...
Og så gøres det ofte bedst, når hun sover. Så når hun f.eks. har spist og ligger hos dig, på din brystkasse eller i din favn (eller måske ligger og sover hos far) så kan du sætte dig og ordne hendes negle...
Håber du kan bruge dette lidt videre :)
Rigtig god pinse!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske