Svar: Rund fødselsdag og pasning - 7 mdr.

5. juni 2009

Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Rikke

Jeg tænker at det er rigtig dejligt at dine forældre vil passe jeres børn, imens I er til 60 års fødselsdag. De kender hinanden alle sammen og dine forældre er sikkert rolige og vil tage det hele i stiv arm. Samtidig er storebror der jo også, så det vil være som normalt for jeres lille pige:o)

Jeg tænker også at du skal tage til fest og nyde det, være glad for at du har en mulighed for at komme ud, hygge dig med din mand, spise dejlig mad, måske danse eller lignende og du skal have det godt med det - velvidende at dine forældre har styr på det.

Der er absolut intet i vejen for at dine forældre forsøger sig med en flaske, når din datter skal sove og igen evt. sen aften. Der kan være udmalket modermælk i flasken eller modermælkserstatning - der er absolut ingen problemer i at give hende dette, med den alder hun har. Selvom hun ikke er vant til flaske og måske tidligere har afvist at få den, så er det meget tænkeligt at hun vil tage ...

Annonce

... den, når der ingen anden mulighed er. Hele situationen vil jo være anderledes end den plejer at være, så nogle gange accepterer barnet bare at sådan er det :o)

Muligheden for en flaske skal i hvert fald være der og viser det sig så at hun ikke vil have den, så kan hun få lidt mælk af en kop og din mor kan lægge sig med hende, ligesom du måske plejer at gøre, når hun bliver ammet til ro - og så kan mormor lulle hende til ro på den måde. Det kan også være løsningen er at trille en aftentur med barnevognen, hun kan starte med at sidde op, kigge på verden osv. og når man så kan se at trætheden kommer over hende, så kan man putte hende til ro.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Det skal nok gå, jeg synes bestemt ikke du skal blive hjemme til hun er ammet af for natten. Hun kan godt undvære mælk en aften, hvis det viser sig at ende sådan. Det vigtigste er at dine forældre er der og nusser omkring hende og passer hende godt og det er jeg sikker på at de vil gøre :O)

Rigtig god fest!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to