Svar: Pasning vs amning ...

9. september 2010

Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Camilla

Da din datter nu er 8 måneder, så vil hun fint kunne drikke af en kop, i de timer mormor passer hende.

Mormor kan naturligvis få en flaske at forsøge med for en sikkerheds skyld, måske vil lillepigen godt acceptere den, fordi hele situationen er anderledes og mor er væk - det er set før, i hvert fald kan det være et forsøg værd. Men ellers må hun få lidt vand eller mælk af en kop inden hun skal sove.

Hun kan få udmalket modermælk, modermælkserstatning eller en lille smule sødmælk, det vil også være okay ...

Annonce

... :)

Mormor må som du skriver, bevare roen og jo mere roligt hun tager det, jo mere rolig vil din datter også blive. Hvis lillepigen bliver helt ked af det, så kan mormor evt. lægge sig med hende i din seng og evt. prøve med flasken der, præcis som hvis du ammede hende og så går det nok endda.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Hun kan sagtens undvære at få mælk indtil du er hjemme igen, det er ikke noget problem. Hun kan få vand, hvis det er det hun helst vil have og så spise rigtig mad.

Rigtig god fornøjelse, håber din kæreste bliver glad for at du har tænkt på ham :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om bedsteforÆldre:

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin