Svar: Pasning vs amning ...
9. september 2010
Alder:
8 mdr.
Kære Camilla
Da din datter nu er 8 måneder, så vil hun fint kunne drikke af en kop, i de timer mormor passer hende.
Mormor kan naturligvis få en flaske at forsøge med for en sikkerheds skyld, måske vil lillepigen godt acceptere den, fordi hele situationen er anderledes og mor er væk - det er set før, i hvert fald kan det være et forsøg værd. Men ellers må hun få lidt vand eller mælk af en kop inden hun skal sove.
Hun kan få udmalket modermælk, modermælkserstatning eller en lille smule sødmælk, det vil også være okay :)
Mormor må som du skriver, bevare roen og jo mere roligt hun tager det, jo mere rolig vil din datter også blive. Hvis lillepigen bliver helt ked af det, så kan mormor evt. lægge sig med hende i din seng og evt. prøve med flasken der, præcis som hvis du ammede hende og så går det nok endda.
Hun kan sagtens undvære at få mælk indtil du er hjemme igen, det er ikke noget problem. Hun kan få vand, hvis det er det hun helst vil have og så spise rigtig mad.
Rigtig god fornøjelse, håber din kæreste bliver glad for at du har tænkt på ham :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske