Svar: Moringa

24. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære R

Tak for dit brev :)

Moringa er et naturlægemiddel, som siges at skulle have mange gode virkninger - f.eks. også øgning af mælk, når man ammer. Jeg vil umiddelbart ikke anbefale dig at tage naturlægemidler, når du ammer - hvis du ønsker at tage Moringa for at øge din mælkemængde, så synes jeg, du skal drøfte det med din læge.

Gennem årene har der været mange forskellige råd omkring, hvad du kan indtage af forskellige fødevarer og forskellig medicin, hvis du vil øge din mælkemængde, og det er svært at finde dokumentation, når det drejer sig om naturlægemidler. Når det kommer til amning, så skal man være ekstra påpasselig med, hvad man indtager, fordi det jo naturligt vil gå via mælken og over i dit barn. Naturlægemidler kan nogle gange medføre alvolige bivirkninger.

Jeg vil anbefale dig at du i ...

Annonce

... stedet ammer hyppigere, hvis du gerne vil øge din mælkemængde og også meget gerne ammer om natten. Derudover kan du også vælge at malke ud, for på den måde at stimulere til mere mælk. Du skal også være opmærksom på dit barns sutteteknik, da det er vigtigt, at dit barn dier korrekt ved brystet, hvis brystet skal stimuleres bedst muligt.

Derudover kan din egen læge også udskrive medicin, som kan være med til at øge din mælkeproduktion og som har dokumenteret effekt :)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg vil naturligvis gerne fortælle dig meget mere om mælkeproduktion, udmalkning osv., og du kan også læse mere om at øge din mælkemængde i Helens bog om Amning & Flaske, men Moringa vil jeg ikke umiddelbart anbefale, - og ønsker du at tage dette, så synes jeg som sagt, at du skal drøfte det med din læge først :)

Rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin