Svar: Donation af modermælk - 0 mdr.
16. december 2016
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Hvor er det dejligt at høre, at du har så meget mælk, at du gerne vil malke ud og give din mælk til de små børn, som har behov for det. Modermælk er med til at sikre det lille barns overlevelse, og det er guld værd, når nogen vil donere, tak :)
Jeg har følgende to numre stående til mælkekøkkenet på Skejby sygehus:
Det nyeste lyder:
Tlf.: 89 49 67 35 mellem kl 8-12.00
Hvis dette ikke virker, kan du også prøve at ringe på tlf. 89 49 55 66.
Du kan også ringe til Skejby Sygehus på 78 45 00 00 - det er hovednummeret, og de burde så kunne stille dig om til Mælkekøkkenet...
Jeg håber, at det lykkes - og du må gerne give mig en tilbagemelding, så jeg kan skrive det rigtige nummer på siden, så andre også har mulighed for at henvende sig det rigtige sted :) Tak.
---------------------------------
23. december 2016 - Jeg har nu fået en tilbagemelding:
De to direkte numre, jeg har oplyst, findes ikke længere. På nuværende tidspunkt er det direkte nummer til mælkekøkkenet Skejby: 78 45 17 75.
Der er telefontid man, ons, fre fra 8-12. De har dog nogle gange travlt og man må forvente en telefonsvare, men de vender tilbage.
I Århus modtager de mælk fra hele landet men man skal forbi dem og have taget en blodprøve indenfor de første 8 uger af barnets levetid, og man skal selv indlevere sin mælk hos dem (den bliver ikke hentet). Dette kan man fint gøre som en samlet pulje efter 8 uger. Man skal kunne donere 200 ml pr dag, og de køber mælken til 160kr pr liter (skattefrit).
Først efter de 8 uger tester de ens mælk for bakterier, og det er derfor reelt set først der man kan vide om den kan bruges.
Tusind tak for din tilbagemelding, som andre nu har glæde af :)
Rigtig glædelig jul til dig og dine :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske