Svar: Donation af modermælk - 0 mdr.

16. december 2016

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Hej med dig

Hvor er det dejligt at høre, at du har så meget mælk, at du gerne vil malke ud og give din mælk til de små børn, som har behov for det. Modermælk er med til at sikre det lille barns overlevelse, og det er guld værd, når nogen vil donere, tak :)

Jeg har følgende to numre stående til mælkekøkkenet på Skejby sygehus:

Det nyeste lyder:

Tlf.: 89 49 67 35 mellem kl 8-12.00

Hvis dette ikke virker, kan du også prøve at ringe på tlf. 89 49 55 66.

Du kan også ringe til Skejby Sygehus på 78 45 00 00 - det er hovednummeret, og de burde så kunne stille dig om til Mælkekøkkenet...

Jeg håber, at det lykkes - og du må gerne give mig en tilbagemelding, så jeg kan skrive det rigtige nummer på siden, så andre også har mulighed for at henvende sig det rigtige sted :) Tak.

---------------------------------
23. december 2016 - Jeg har nu fået en ...

Annonce

... tilbagemelding:

De to direkte numre, jeg har oplyst, findes ikke længere. På nuværende tidspunkt er det direkte nummer til mælkekøkkenet Skejby: 78 45 17 75.
Der er telefontid man, ons, fre fra 8-12. De har dog nogle gange travlt og man må forvente en telefonsvare, men de vender tilbage.

I Århus modtager de mælk fra hele landet men man skal forbi dem og have taget en blodprøve indenfor de første 8 uger af barnets levetid, og man skal selv indlevere sin mælk hos dem (den bliver ikke hentet). Dette kan man fint gøre som en samlet pulje efter 8 uger. Man skal kunne donere 200 ml pr dag, og de køber mælken til 160kr pr liter (skattefrit).

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Først efter de 8 uger tester de ens mælk for bakterier, og det er derfor reelt set først der man kan vide om den kan bruges.

Tusind tak for din tilbagemelding, som andre nu har glæde af :)

Rigtig glædelig jul til dig og dine :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

16. december 2023 | Amning | 6 mdr.

Trappe ned på amning om natten

Kære Helen Tak for dit sidste svar - vi fortsatte mad som anbefalet og hans...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene