Svar: Bruger mor som sut - 4 mdr.

31. juli 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Anne Mette

Nogle børn foretrækker bare den ægte vare og der er jo en grund til at man kalder det en narresut ... Det er derfor ikke sikkert at du får din datter til at tage imod en sut, men du kan naturligvis fortsat forsøge.

Det lyder som om at din datters brækrefleks hurtigt går igang når hun får sutten i munden og her tænker jeg at du måske skulle forsøge med en meget kort model og evt. en flad sut. Nogle sutter er lange og runde, nogle små og flade og ud fra det du fortæller så vil hun måske kunne acceptere en kort flad model. Du er nødt til at se hvad der findes på markedet jeg kan ikke lige på stående fod anbefale en bestemt.

Jeg ved dog at nogle forældre har haft held med at købe Pigeon, Nuby eller Nuuk, så det kunne være ...

Annonce

... en mulighed for jer at forsøge, hvis ikke du allerede har prøvet disse:o)

Det lyder umiddelbart som om at din mælk flyder meget let og at du har masser af den. Måske kunne du malke en lille smule ud, som din datter så kan få i mundvigene sammen med sutten. Du kan hælde det ind med en lille ske eller en lille engangssprøjte du kan købe på apoteket 1-2 ml. Så vil hun måske svøbe om sutten fordi hun smager mælken.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det hjælper også nogle gange hvis du kan finde en sut, som har en ring, hvorigennem du kan trække en stofble. Det at have sutten liggende ved munden/ansigtet med bleen giver lidt samme tryghed som at ligge tæt ved brystet og det holder sutten på plads.

Jeg håber at ovenstående vil hjælpe dig lidt videre, fortsat held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.