Frustration

13. oktober 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Frustration

Hej

Jeg har fået en del problemer med min søn på 4 mdr., som jeg håber du kan hjælpe mig med. De tre første måneder af hans liv, var han bare så nem, men det har bestemt ændret sig.

Første problem handler om hans søvn - den første lur han tager, der lægger han sig selv til at sove. De efterfølgende lure er det ikke altid, at han selv lægger sig til at sove, men falder i søvn, hvis vi kører barnevognen. Derudover så sover han højst en time ad gangen, kan ikke falde i søvn igen, men er heller ikke udhvilet. Han sover lige lidt, uanset om der er ro om ham eller ej, eller om han står stille i barnevognen og sover, eller om jeg kører med ham. Den sidste lur han har brug for på en dag, der lægger han sig aldrig til at sove af sig selv, men jeg ved, at han er træt.

Når han skal sove til nat, så skriger han næsten altid, og det ender tit med, at jeg svøber ham i hans dyne og går rundt med ham, indtil han falder i søvn. Nogle gange, når jeg så lægger ham, så vågner han efter 5 min. og smiler og er glad. (dog kun for en forholdsvis kort periode)

Jeg har tænkt en masse på, ...

Annonce

... om det er fordi han er sulten, men det er ikke altid, at han vil spise, når han vågner. Alligevel er jeg så småt begyndt at give ham risgrød til aften, og det vil han også gerne have. De første aftener lagde han sig til at sove uden at græde, dejligt tænkte jeg, det hjalp jo. Men det var en stakket frist, for de sidste 3 aftener har han skreget og været ked af det, nærmest fra han er vågnet fra den sidste lur i barnevognen, og indtil han sover. Det er som om, at han er så træt, men alligevel ikke kan sove, og så bliver han ked af det.

Tænker også, om han har ondt i maven - hans afførring fungerer fint efter han er startet med grød, men kan han få for meget grød, så han får ondt? (har fået grød i en uge nu, og spiser ca. 3/4 dl. grød nu) Kan det være noget i min kost, som går i hans mave - jeg ammer ham udelukkende ved siden af det ene måltid grød.

For det meste i løbet af dagen er han glad, men jeg synes, at han hurtigt bliver træt efter han er vågnet.

Ved godt, at det er en masse spørgsmål og frustration oven i hinanden, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige