Han slår sig selv

24. april 2007

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Han slår sig selv

Hej,

Min søn på 13 måneder er begyndt at slå sig selv - i hovedet og på maven og lårene. Han havde en vane da han var lille at han altid nussede sig selv i håret når han var træt eller ked af det, men nu er det gået over til at han slår sig selv.

Jeg kan ikke lide at han gør dette og prøver at aflede hans opmærksomhed og fjerner hans hånd når han gør det, men skælder ham ikke ud.

Han trives ellers som han skal og er en glad og udadvendt dreng, men jeg kan ikke lide at han slår sig selv. Og os andre for den sags skyld - vi bliver også slået, men ikke i "ond mening" hvis man kan sige det sådan. Altså han ...

Annonce

... ligner ikke en der tænker at nu skal han slå så det gør ondt fx.

Han har ikke problemer med ørerne, så det er ikke derfor.

Hvad skal jeg gøre for ham? Hvordan får jeg stoppet denne adfærd? Er det tegn på at vi som forældre ikke formår at opdrage ham ordentligt eller gør noget forkert eller? Jeg er bare så ked af at han reagerer på denne måde og håber virkelig ikke at det kan være mig eller hans far som er skyld i det... Men jeg ved heller ikke hvorfor vi skulle være det, for vi prøver så godt som muligt at skabe tryghed og kærlighed omkring ham.

Håber virkelig du kan hjælpe!

Med venlig hilsen
en bekymret mor!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig