Brev:
Han slår sig selv
24. april 2007
Alder:
13 mdr.
Han slår sig selv
Hej,
Min søn på 13 måneder er begyndt at slå sig selv - i hovedet og på maven og lårene. Han havde en vane da han var lille at han altid nussede sig selv i håret når han var træt eller ked af det, men nu er det gået over til at han slår sig selv.
Jeg kan ikke lide at han gør dette og prøver at aflede hans opmærksomhed og fjerner hans hånd når han gør det, men skælder ham ikke ud.
Han trives ellers som han skal og er en glad og udadvendt dreng, men jeg kan ikke lide at han slår sig selv. Og os andre for den sags skyld - vi bliver også slået, men ikke i "ond mening" hvis man kan sige det sådan. Altså han ligner ikke en der tænker at nu skal han slå så det gør ondt fx.
Han har ikke problemer med ørerne, så det er ikke derfor.
Hvad skal jeg gøre for ham? Hvordan får jeg stoppet denne adfærd? Er det tegn på at vi som forældre ikke formår at opdrage ham ordentligt eller gør noget forkert eller? Jeg er bare så ked af at han reagerer på denne måde og håber virkelig ikke at det kan være mig eller hans far som er skyld i det... Men jeg ved heller ikke hvorfor vi skulle være det, for vi prøver så godt som muligt at skabe tryghed og kærlighed omkring ham.
Håber virkelig du kan hjælpe!
Med venlig hilsen
en bekymret mor!