Motorisk urolig

29. december 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Motorisk urolig

Hej Helen

Vores mus på 6 måneder er en utrolig anspændt og hektisk lille pige og vi har simpelthen så umådelig svært ved at få ro på hende.

Vi prøver alt fra fod massage, guitarspil, vikle, amning og rolig nynnen til at tumle rundt, flyve op på vores skuldre, ligge på maven, kilde og kysse... Jeg synes vi er rigtig gode til at stimulere vores pige og også rigtig gode til ikke at overstimuleret hende.. Men hun er alligevel så anspændt og hektisk... Og har været det i mange måneder... Vi har bestilt en tid hos en osteropat i det nye år, for at se om der er skævheder eller spændinger i kroppen på hende...

Hun er vidst en pige, som ikke finder ro ved at ligge hos os. Hun læner sig aldrig tilbage på os og slapper af... Hvis hun efter amning bliver liggende i 1 minut er der meget lang tid og hun er ikke faldet i søvn i mine arme/ved brystet siden hun var ca en måned ... Det er ærlig talt ret hårdt for mig psykisk, at hun ikke finder ro hos os.. Men det er en anden nok sag.. Sagen er, at mange efterhånden har spurgt "er hun altid så anspændt" når de har holdt hende og nu går det langsomt op for os, hvor anspændt hun faktiske ofte er...

Det er så svært at få ro på hende.. Vi har gode rutiner og er meget opmærksomme på hende og alligevel ...

Annonce

... føler jeg at jeg fejler som forældre fordi jeg ikke kan hjælpe hende til ro... Jeg føler at jeg overser noget hos hende...

Vi har været en uge på juleferie. Hendes 2. tur ud af huset med overnatning. Vi har været på besøg hos bedsteforældrene og de kan også se hvor anspændt og urolig hun er. De har ingen forslag eller idéer til at høre andet end vi gør.. Har gode rutiner, fortæller hende alt hvad vi gør. Hun er lynende intelligent, det er jeg ikke i tvivl om. Hun forstår så meget af det vi siger og er fantastisk god til at hjælpe fx med at tage tøj på og andet.. Men problemet er som sagt, at hun er så anspændt....

Vi lytter så meget efter hendes behov. Hvis hun ikke vil ligge i barnevognen til vores daglige gåtur, så kommer hun op i vikle.. Hvis hun ikke vil køre i bil, holder vi ind til siden og får ro på hende. Måske går vi en lille tur i vikle, eller bare et par gange rundt om bilen, eller sidder lidt foran ved rattet og far.. Et eller andet for lige at få ro på systemet inden vi kører videre...

Vi synes virkelig at vi gør rigtig meget godt for hende og lytter til hende... Og derfor er det så svært at forstå, hvorfor hun spænder sådan op i hele kroppen og nærmest sitre og vi kan ikke gøre noget... Har du nogle forslag?

Venlig hilsen
C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.