Overstimulering - 3 mdr.

5. oktober 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Overstimulering - 3 mdr.

Hej Helen,

Jeg havde i dag succes med at få vores dreng i barnevogn en smule eleveret, så han lå lidt oprejst med kalechen slået helt ned (for han bryder sig ikke om at ligge fladt ned i en lukket kasse). Vi gik igennem skoven og han faldt i søvn i løbet af 7-10 minutter. Han vågnede efter 35 minutter, hvilket der (desværre) ikke er noget usædvanligt i.

Da var vi nået op til byen, så vi gik en tur op på biblioteket, hvor han først blev ammet og så kiggede vi lidt. Han var helt vildt begejstret for det og storsmilende. Bagefter handlede vi lidt ind og igen sad han og kiggede nysgerrigt rundt med sin bidering i hånden. Da vi var på vej hjem, brød hans verden pludselig sammen - det var en en time og et kvarter efter han sov sidst. Jeg tog ham naturligvis op, men hver gang jeg lagde ham ned igen, så skreg han meget højt og utrøsteligt. Det endte med at jeg måtte bære ham hjem (en tur ...

Annonce

... på 10 minutters gang)

Jeg sidder og ærgrer mig over en tur der startede så godt, og gav mig en masse nyt mod på barnevognen, skulle ende sådan. Vi bor som sagt 10 minutter fra centrum, så jeg havde planer om, at amme ham af og putte, når vi kom hjem. Så ville der være gået lidt under halvanden time fra sidste lur.

Er det simpelthen for lang tid efter en så kort lur at blive udsat for diverse stimuli? Jeg føler mig lidt som en fiasko, fordi der ikke er noget forudsigelighed i lurene endnu og jeg synes ikke altid, at han giver tydelige tidlige træthedstegn såsom gaben, stirren i luften, gnide i øjne mv. Hvis den tur skulle have endt “lykkeligt”, hvad tror du så, at jeg skulle have optimeret på?

Da vi kom hjem, skreg han i mens jeg tog min jakke af og derfor måtte lægge ham. Jeg gik straks i gang med at amme, hvor han først lå lidt uroligt men derefter faldt i søvn.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger