Brev:
Overstimulering - 3 mdr.
5. oktober 2022
Alder:
3 mdr.
Overstimulering - 3 mdr.
Hej Helen,
Jeg havde i dag succes med at få vores dreng i barnevogn en smule eleveret, så han lå lidt oprejst med kalechen slået helt ned (for han bryder sig ikke om at ligge fladt ned i en lukket kasse). Vi gik igennem skoven og han faldt i søvn i løbet af 7-10 minutter. Han vågnede efter 35 minutter, hvilket der (desværre) ikke er noget usædvanligt i.
Da var vi nået op til byen, så vi gik en tur op på biblioteket, hvor han først blev ammet og så kiggede vi lidt. Han var helt vildt begejstret for det og storsmilende. Bagefter handlede vi lidt ind og igen sad han og kiggede nysgerrigt rundt med sin bidering i hånden. Da vi var på vej hjem, brød hans verden pludselig sammen - det var en en time og et kvarter efter han sov sidst. Jeg tog ham naturligvis op, men hver gang jeg lagde ham ned igen, så skreg han meget højt og utrøsteligt. Det endte med at jeg måtte bære ham hjem (en tur på 10 minutters gang)
Jeg sidder og ærgrer mig over en tur der startede så godt, og gav mig en masse nyt mod på barnevognen, skulle ende sådan. Vi bor som sagt 10 minutter fra centrum, så jeg havde planer om, at amme ham af og putte, når vi kom hjem. Så ville der være gået lidt under halvanden time fra sidste lur.
Er det simpelthen for lang tid efter en så kort lur at blive udsat for diverse stimuli? Jeg føler mig lidt som en fiasko, fordi der ikke er noget forudsigelighed i lurene endnu og jeg synes ikke altid, at han giver tydelige tidlige træthedstegn såsom gaben, stirren i luften, gnide i øjne mv. Hvis den tur skulle have endt “lykkeligt”, hvad tror du så, at jeg skulle have optimeret på?
Da vi kom hjem, skreg han i mens jeg tog min jakke af og derfor måtte lægge ham. Jeg gik straks i gang med at amme, hvor han først lå lidt uroligt men derefter faldt i søvn.
Hilsen herfra