Brev:
Raseriudbrud og måske lydsensitiv?
23. september 2022
Alder:
16 mdr.
Raseriudbrud og måske lydsensitiv?
Kære Helen.
Nu behøver vi din hjælp igen, dog i en anden genre.
Men først og fremmest må jeg sige et KÆMPE tusind tak for dine gode råd, de har i den grad hjulpet os. Vores tvillinger er nu helt helt flaske fri og kan stort set lægges til natten uden besvær, så tak tak tak :)
Det går rigtig godt med vores tvillinger ( dreng og pige) som snart er 16 måneder.
Dog er vores dreng begyndt at have virkelig voldsomme vredesudbrud ( meltdowns) for tiden, de kan virkelig komme ud af den blå luft, og vi aner ikke hvorfor, synes vi er gode til at håndtere det, men det er hårdt, hvorfor får han disse?, det gør ondt at se ham så ulykkelig. Og har du måske nogle gode råd til at håndtere det?
Ydermere har vi lagt mærke til at han bliver meget forskrækket/ bange og græder meget når f.eks hans søster græder eller at vi kommer til at tale lidt højt, som om han er blevet meget lydsensitiv, er det normalt?
Til sidst vil jeg spørge om udvikling, vores pige er meget fremmelig og kan virkelig mange ting og forstår virkelig meget af det vi siger til hende, hvor i mod vores dreng er en del tilbage i forhold til det, han giver i hvertfald ikke udtryk for at han forstår ligeså meget. Han kan næsten gå, og siger også få ord, kan klappe, vinke og andre fagter, men som at pege på forskellige kropsdele osv. det kan han ikke rigtig. Åh bliver bare bekymret, men det er jo også rigtig nemt at sammenligne når man har tvillinger :)
Håber du kan hjælpe/ berolige mig
Kærlig hilsen
Den bekymrede mor