1,5 årig dreng pylret

27. februar 2022

Kategori:
Alder:
18 mdr.

1,5 årig dreng pylret

Hej Helen.

Vi har en søn fra 1/8-20, så han er 1,5 år. En dejlig dreng som generelt er glad.

Vi oplever dog at han er meget pylret når vi er i større forsamlinger, hvor han ikke rigtig kender nogen. Han kan også være meget pylret hvis vi får gæster som han ikke har set i lang tid. Der er intet problem ved bedsteforældre som han kender godt. Vi oplever også at han sommetider er meget tillidsfuld og gerne vil op til nogen han ikke kender særlig godt. Han skal som regel bruge op til 30 min. på at bløde op, men så er han glad og leger fint.

Det går godt i dagplejen, men dagplejemoren siger at når de er sammen med andre dagplejere og børn, så bliver han ...

Annonce

... pylret og vil kun være hos hende. Han bliver sur hvis de andre børn også vil op til hende og skubber dem væk.

Jeg vil blot høre om det er normal opførsel for en dreng på 1,5 år? Er der noget vi kan gøre anerledes? Hans far og jeg er selv meget sociale mennesker, så han har altid været vant til at være i selskab med andre.

Jeg synes det til tider kan være anstrengende når han er så pylret og det gør at vi ikke rigtig har mod på at starte til gymnastik eller lignende, da vi bare ved at det vil blive en kamp med en pylret dreng den første halve time. Det er værst når jeg er der, men han kan også været meget pylret hvis far er med.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"