Brev:
1,5 årig dreng pylret
27. februar 2022
Alder:
18 mdr.
1,5 årig dreng pylret
Hej Helen.
Vi har en søn fra 1/8-20, så han er 1,5 år. En dejlig dreng som generelt er glad.
Vi oplever dog at han er meget pylret når vi er i større forsamlinger, hvor han ikke rigtig kender nogen. Han kan også være meget pylret hvis vi får gæster som han ikke har set i lang tid. Der er intet problem ved bedsteforældre som han kender godt. Vi oplever også at han sommetider er meget tillidsfuld og gerne vil op til nogen han ikke kender særlig godt. Han skal som regel bruge op til 30 min. på at bløde op, men så er han glad og leger fint.
Det går godt i dagplejen, men dagplejemoren siger at når de er sammen med andre dagplejere og børn, så bliver han pylret og vil kun være hos hende. Han bliver sur hvis de andre børn også vil op til hende og skubber dem væk.
Jeg vil blot høre om det er normal opførsel for en dreng på 1,5 år? Er der noget vi kan gøre anerledes? Hans far og jeg er selv meget sociale mennesker, så han har altid været vant til at være i selskab med andre.
Jeg synes det til tider kan være anstrengende når han er så pylret og det gør at vi ikke rigtig har mod på at starte til gymnastik eller lignende, da vi bare ved at det vil blive en kamp med en pylret dreng den første halve time. Det er værst når jeg er der, men han kan også været meget pylret hvis far er med.
Med venlig hilsen
Pernille