Gladere ved dagplejemor end mor…

24. februar 2022

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Gladere ved dagplejemor end mor…

Hej Helen.

Der kommer lige endnu et spørgsmål fra mig.

Min datter på snart 16 mdr går i dagpleje og har gjort det siden hun var 11 mdr, og det er bare gået super fint fra dag 1…

De sidste 3-4 uger har jeg dog bemærket at hun er MEGET mere glad og tryg ved dagplejemor end jeg. Jeg ved de kan have perioder hvor “mor ikke duer”, men nu er det lang tid, og nu begynder det at gå mig på.

Hun hår ivrigt hen til dagplejemor om morgenen og omfavner hende (hun har ikke omfavnet mig lige siden, ikke en eneste gang), når jeg henter hende om eftermiddagen er hun glad for at se mig og går hen imod mig, men vender om en meter før, og griner - nok fordi hun “driller”. Men hun vil absolut ikke med hjem og vrider og drejer sig når jeg forsøger give hende overtøj på. Dagplejemor kan tage hende op og så lægger hun hovedet ind til hende - hvilket hun heller aldrig har gjort med mig, så længe jeg kan huske. Det begynder at skære mig i hjertet at se. Hun har heller ikke grinet og smilet så meget ...

Annonce

... i mit selskab de sidste par uger.

Jeg kan ikke få tanken væk om hun føler sig “svigtet” af mig, fordi vi de sidste 3-4 måneder har hun døjet med mellemørebetændelse og hun skal opereres for 3. gang i næste uge (blev opereret første gang i november), og det har gjort at nattesøvn har der ikke været meget af til nogen af os - og når man er i voldsom søvnunderskud, så kan lunten være kort, og jeg har et par gange fået råbt af hende i frustration om natten fordi hun skreg og skreg og var vågen mange timer i træk.. Har nogle af de gange lige taget hende lidt hårdt op af sengen måske, samtidig med - hvilket jeg selvfølglig ved IKKE ER OKAY og har undskyldt så meget jeg overhovedet kan og fortrudt det så meget! Men det er jo hendes måde at sige til på.

Jeg har det rigtig dårligt med det, jeg skal jo være den hun kan stole på og komme til og altid være tryg. Håber inderligt ikke jeg har brudt noget bånd mellem os. Jeg er alene om hende.

Håber du kan hjælpe en meget fortvivlende mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor