Brev:
Gladere ved dagplejemor end mor…
24. februar 2022
Alder:
15 mdr.
Gladere ved dagplejemor end mor…
Hej Helen.
Der kommer lige endnu et spørgsmål fra mig.
Min datter på snart 16 mdr går i dagpleje og har gjort det siden hun var 11 mdr, og det er bare gået super fint fra dag 1…
De sidste 3-4 uger har jeg dog bemærket at hun er MEGET mere glad og tryg ved dagplejemor end jeg. Jeg ved de kan have perioder hvor “mor ikke duer”, men nu er det lang tid, og nu begynder det at gå mig på.
Hun hår ivrigt hen til dagplejemor om morgenen og omfavner hende (hun har ikke omfavnet mig lige siden, ikke en eneste gang), når jeg henter hende om eftermiddagen er hun glad for at se mig og går hen imod mig, men vender om en meter før, og griner - nok fordi hun “driller”. Men hun vil absolut ikke med hjem og vrider og drejer sig når jeg forsøger give hende overtøj på. Dagplejemor kan tage hende op og så lægger hun hovedet ind til hende - hvilket hun heller aldrig har gjort med mig, så længe jeg kan huske. Det begynder at skære mig i hjertet at se. Hun har heller ikke grinet og smilet så meget i mit selskab de sidste par uger.
Jeg kan ikke få tanken væk om hun føler sig “svigtet” af mig, fordi vi de sidste 3-4 måneder har hun døjet med mellemørebetændelse og hun skal opereres for 3. gang i næste uge (blev opereret første gang i november), og det har gjort at nattesøvn har der ikke været meget af til nogen af os - og når man er i voldsom søvnunderskud, så kan lunten være kort, og jeg har et par gange fået råbt af hende i frustration om natten fordi hun skreg og skreg og var vågen mange timer i træk.. Har nogle af de gange lige taget hende lidt hårdt op af sengen måske, samtidig med - hvilket jeg selvfølglig ved IKKE ER OKAY og har undskyldt så meget jeg overhovedet kan og fortrudt det så meget! Men det er jo hendes måde at sige til på.
Jeg har det rigtig dårligt med det, jeg skal jo være den hun kan stole på og komme til og altid være tryg. Håber inderligt ikke jeg har brudt noget bånd mellem os. Jeg er alene om hende.
Håber du kan hjælpe en meget fortvivlende mor.